Dag 8 - Wandelen in het Sequoia National Park

26 september 2017 - Grant Grove, Verenigde Staten

Het weer: zonnig en maximaal 17 graden. Gereden: 71 miles en 114 kilometer.

We gaan ontbijten bij het restaurant waar we gisteravond ook gegeten hebben, granola, bessen, aardbeien en yoghurt en een glas jus d'orange. Dan naar de "market", het enige winkeltje in Grand Grove, om inkopen voor de lunch te doen. Vervolgens naar het bezoekerscentrum om een goede wandelkaart van het Sequoia National Park te kopen, waar we vandaag willen gaan wandelen. Dit nationaal park ligt ten zuiden van de John Muir Lodge. Er zijn heel veel wandelingen, trails, uitgezet. Wij gaan een paar highlights doen.

Om 9.40 uur rijden we weg. Als eerste gaan we naar de parkeerplaats bij Moro Rock. Vandaar is het een klim met 300 treden naar het uitzichtpunt. Het zijn kleine treden en het is heel goed te doen. Het uitzicht is geweldig, alle kanten op. Moro Rock is 2050 meter hoog.

Als we weer beneden zijn, rijden we naar de parkeerplaats bij Crescent Meadow voor een rondwandeling van een uur om de wei heen. Het is een heel mooi stuk met ook al veel grote sequoia's.

Tenslotte rijden we naar de Sherman Tree Parking om de General Sherman Tree te bekijken. We zijn daar bepaald niet alleen. Je moet al in de rij staan om met de boom op de foto te kunnen. Deze boom is qua volume de grootste van de wereld. Hij is 83,8 meter hoog en heeft een diameter van 7,7 meter. Zo'n enorme boom is heel indrukwekkend. Aansluitend lopen we de Congress trail. Sommige sequoia's of groepjes van sequoia's hebben een naam gekregen. Langs deze trail zien we onder andere de President Tree en de Senate Group.

Dan vinden we dat we wel genoeg bomen hebben gezien en rijden terug naar de John Muir Lodge. Onderweg moeten we nog een tijd wachten, want ook vandaag worden er weer gecontroleerd brandjes gesticht.

We zien vandaag veel kleine eekhoorntjes, ook tijdens het autorijden, de beestjes schieten zo de weg over vlak voor de wielen. Ook zien we hertjes, zelfs nog in Grant Grove als we na het eten nog een ommetje maken.

1. Ruud:
    27 september 2017
    Bestaat die boom waar je met de auto onderdoor kon rijden ook nog?
    Mooie vergezichten!
  2. Fred Mein:
    27 september 2017
    Erg grote Bonsay boompjes. Steeds erg mooi weer.
  3. Rien:
    28 september 2017
    Volgens mij is die boom war je onderdoor kunt rijden de Wawona Tree, maar waar die staat weet ik niet precies .
    Enorme bomen zeg! veel plezier en goede voortreis verder
  4. Jessica:
    29 september 2017
    Mooi hoor. Anders had ik daar nu ook geweest. Volgend voorjaar hoop ik. Ben op mijn verjaardag (dank voor je kaart!) met Jolle naar Texel geweest. Ook mooi, topdag.