Dag 20 - Bryce Canyon National Park

8 oktober 2017 - Bryce Canyon City, Verenigde Staten

Het weer: zonnig. Bij vertrek 0 graden, bij terugkomst 20 graden. Gereden: 8 miles/12 kilometers.

We hebben de wekker om 6.15 uur gezet, want wij willen vandaag de zonsopkomst meemaken in het nationaal park. Snel aankleden en ontbijten op de kamer en om vijf voor zeven rijden we weg. Het is 6 kilometer rijden naar de parkeerplaats bij - hoe toepasselijk - Sunrise Point. Van de parkeerplaats is het nog een klein stukje lopen naar het uitzichtpunt. Om tien over zeven staan we klaar, samen met vele anderen. Het is rond het vriespunt, maar omdat er helemaal geen wind staat, niet koud. Het is nog wachten tot de zon opkomt en over de bergen de amphitheaters gaat beschijnen. Omstreeks half 8 begint het en het is sprookjesachtig mooi. Dat was het vroege opstaan meer dan waard.

De general store bij Sunrise Point gaat om acht uur open en daar drinken we eerst koffie voor we gaan wandelen. Na de koffie dalen we af de canyon in via de Queens Garden Trail. De rotsformatie Queen Victoria staat aan het eind van deze trail. Het is heel bijzonder om nu tussen al die hoodoos te lopen in plaats van er van bovenaf op te kijken. De temperatuur loopt op en er gaan steeds meer laagjes uit. We lopen vervolgens het verbindingsstuk naar de Navajo Loop Trail en dan de trail omhoog via Wallstreet (dit heet zo omdat het pad tussen steile wanden ligt) naar Sunset Point. Van daar lopen we de Rim Trail op de rand van het plateau via Inspiration Point naar Bryce Point. Zowel de wandeling in de canyon als die op de rand van het plateau met uitzicht op de canyon zijn schitterend. Dit is met recht het mooiste gedeelte van Bryce Canyon National Park.

Bij Bryce Point nemen we de shuttlebus terug naar Sunrise Point. Daar eten we onze meegenomen kadetjes op. De wind begint op te steken, een voorbode van het aangekondigde koufront. Daarna rijden we terug naar ons hotel, waar we even over enen zijn. De middag brengen we door met iPadten, naar het zwembad van het hotel (te winderig om er in de zon te gaan liggen) en de route van morgen te bekijken, als we naar Torrey gaan.

Vanavond gaan we echt Amerikaans eten: fast food bij Canyon Dinner in Bryce Canyon City. Dat kunnen we lopend af. Geen rijen dit keer. Het gaat inderdaad fast.

1. Aafke Huttinga:
    10 oktober 2017
    De foto's en de beschrijving van jullie dagelijkse belevenissen zijn echt TOP!
    Dank je wel