Dag 19 - Naar het Best Western Hotel in Bryce Canyon City + bezoek Bryce Canyon National Park

7 oktober 2017 - Bryce Canyon City, Verenigde Staten

Het weer: zonnig. Bij vertrek 10 graden, bij aankomst 21 graden. Gereden: 139 miles/224 kilometer.

Na het ontbijt op onze kamer rijden we om half 9 weg. We gaan eerst via de 9 richting Zion National Park, waar we een stuk door heen rijden. Na zo'n 7 mile krijgen we een smalle tunnel. Zodra er een bus of grote camper komt, wordt het verkeer stilgezet, want dan kan het maar in een richting door de tunnel. Wij zijn er vlot door. Direct na de tunnel parkeren we de auto om nog een wandeling te doen naar de Canyon Overlook, een mooi uitzichtpunt. Ook de 9 is een hele mooie route, het asfalt is zelfs aangepast aan de kleuren van de bergen er om heen. Dan verder op de 89 en tenslotte op de 12. Die route is ook heel mooi. Al deze wegen heten scenic byways en niet ten onrechte. Er liggen trouwens wel een aantal dode dieren langs de 89 en dat is dan weer minder scenic.

Aan het begin van de middag zijn we in Bryce Canyon City (veel gezegd voor die verzameling van een aantal hotels en restaurants) en rijden door naar het Bryce Canyon National Park. Er gaat één weg door het park van 18 miles lang. Die rijden we af en gaan dan weer terug. Dat is het meest handige, omdat alle parkeerplaatsen en uitzichtpunten aan die kant van de weg liggen. Bryce Canyon is niet echt een ravijn, maar een serie vreemsoortige, natuurlijk gevormde amphitheaters in allerlei kleurschakeringen. Je kijkt er op neer vanaf die uitzichtpunten en dat is steeds een heel bijzonder gezicht. Het laatste gedeelte is het meest bijzondere, maar daar is het zo druk, dat we het vandaag voor gezien houden.

We rijden naar ons hotel en checken in. Deze keer niet een kamer met een eigen terrasje, maar een kamer op de 4e verdieping. Op aanraden van de jongeman achter de receptie gaan we eten bij The Bryce Canyon Pines Restaurant, 5 miles van het hotel. We moeten zo'n 40 minuten wachten, voor we aan tafel kunnen. Adolf neemt een lekkere steak en Ine een heilbot. Op de terugweg doen we nog wat boodschappen  voor het ontbijt en de lunch van morgen en overmorgen.

1. Gerda Niens:
    8 oktober 2017
    Elke dag genieten we van het natuur schoon.Maar wat moeten jullie een moeite doen om aan eten te komen!
    Wat wij ons afvroegen (want Jaap kijkt net zo hard mee) of de reis van dag tot dag uitgestippeld was of doen jullie alles zelf?
    En hoelang duurt de reis nog?
    Jullie profiteren van elke dag wat prachtig!!
    Maak ik jullie nu wakker met dit vroege mailtje?
    Groetjes Gerda
  2. Corry:
    8 oktober 2017
    Hoi Ine en Adolf,
    Wat een prachtige, interessante reis!! En wat een voorbereiding zal hieraan zijn voorafgegaan!!
    Zelf ben ik inmiddels terug van mijn reis naar O-Europa maar ik heb jullie blogs onderweg kunnen volgen! Geniet van elke dag zoveel je kunt (en van elkaar natuurlijk).
  3. Ineke:
    9 oktober 2017
    Hoi Ine en Adolf,
    Wat een prachtige rotsformaties en prachtige kleuren.
    Geniet van jullie verhalen.
    Krijg ook helemaal zin als ik dit zie.Wie weet ga ik ook nog eens die kant op,want het is prachtig.
    Lekker weer,zal even wennen zijn als jullie in het kille Nederland weer landen.
  4. Riaperdok:
    10 oktober 2017