Dag 18 - Naar het Kolob Plateau in Zion National Park

6 oktober 2017 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Het weer: zonnig. Bij vertrek 7 graden, bij terugkomst 24 graden. Gereden: 76 miles/122 kilometer.

Voor vandaag hebben we weer ontbijtvouchers gekocht. Deze keer gaan we bij Oscar's ontbijten. We gaan er met onze auto heen. Ook hier is het ontbijt prima. Na het ontbijt gaan we boodschappen doen voor de lunch van vandaag en morgen en het ontbijt van morgen bij Sol Foods dat schuin tegenover Oscar's ligt. We brengen de boodschappen naar onze kamer en Adolf snijdt het brood voor de lunch van vandaag en belegt het, met voor Ine heerlijke oude Beemsterkaas.

Vandaag gaan we een rustiger deel van het Zions National Park opzoeken, het Kolob Plateau. Om half 10 rijden we ernaar toe. Na een uur zijn we bij de Wildcat Canyon Trailhead aan de Kolob Terrace Road. Daar parkeren we om de trail Northgate Peaks te gaan doen, een wandeling van in totaal 6,8 kilometer naar een uitzichtpunt. De trail gaat door een landschap met veel dennebomen. Het is er erg mooi en heel anders dan wat wij de afgelopen dagen hebben gezien. We lopen op zo'n 2100 meter en het is best fris. Bij het vertrek van de wandeling is het maar 12 graden. We lunchen op het uitzichtpunt.

Als we weer terug zijn op de Kolob Terrace Road rijden we verder naar het Lava Point, een uitzichtpunt op 2400 meter, met prachtig uitzicht bijna 360 graden in het rond. Tenslotte rijden we nog naar het Kolob reservoir, een groot stuwmeer, op 2470 meter hoogte.

Het is tijdens de wandeling, onze stopjes en de autorit heel rustig en een verademing vergeleken met gisteren. Langs de Kolob Terrace Road hebben we steeds schitterende uitzichten. Wat heel opvallend is, is dat op het plateau al heel veel herfstkleuren te zien zijn. Heel anders dan in Springdale, waar nog niets aan de herfst doet denken.

Om half 4 zijn we weer terug en gaan lekker relaxen buiten bij onze kamer. Ook deze avond eten we weer bij King's Landing. Tot nu toe onze nummer 1 wat de restaurants betreft: het eten en de wijn zijn super, het is lekker dichtbij (zo'n 10 meter lopen van onze kamer) en het uitzicht is fantastisch. Morgen zullen we in een heel andere sfeer terechtkomen, als we naar Bryce gaan.

1. Pieter:
    7 oktober 2017
    Wat indrukwekkend! Af en toe heb ik de neiging om zelf in de foto's te willen stappen. Zet deze trip ook op ons lijstje. Voor als ik later groot ben 😜.

Fijne vakantie nog.