Dag 16 - Naar Driftwood Lodge in Springdale via het Valley of Fire State Park

4 oktober 2017 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Het weer: zonnig. 21 graden bij vertrek, 26 graden bij aankomst in de Driftwood Lodge en maximaal 31 graden. Gereden: 203 miles/327 kilometers.

In het hotel is op de vijfde verdieping een ontbijtruimte met uitzicht op de strip (de Las Vegas Boulevard). Adolf neemt een echt Amerikaans ontbijt met gebakken eieren "sunny side up", ham, gebakken aardappeltjes en toast. Ine houdt het op yoghurt met granola, bessen en aardbeien en eet nog twee toast van Adolf op.

We checken uit en krijgen gelukkig de goede auto weer terug. Om 8.55 uur vertrekken we. Vanaf het hotel moeten we naar de interstate 15 en het is een eenvoudige route ernaar toe. Na drie kwartier gaan we van de interstate af naar de state route 169, want we willen een bezoek brengen aan het Valley of Fire State Park. Direct bij de afslag is een tankstation en een winkel. Daar kopen we sandwiches en fruit.

Verder op de 169 naar de ingang van het park. Dit is het oudste statepark van Nevada. De rotsen in het park hebben rode, gele en roze kleuren. Vooral tijdens zonsopgang en zonsondergang komen de kleuren erg mooi uit. Het park heeft daar de naam "Valley of Fire" aan te danken. Maar ook overdag is het er prachtig. Wel warm, want het park heeft een woestijnklimaat. Je kunt er met de auto inrijden en ook zijn er enkele kleine wandelingen te doen. Eigenlijk is alles er even mooi en komen we ogen te kort.

We doen twee trails, een van twee kilometer, de Fire Wave, en een van 2,5 kilometer, de White Domes. Vooral die laatste is heel leuk om te lopen, eerst een afdaling over rotsen, dan door een canyon en vervolgens weer geleidelijk omhoog. Er zijn in het park diverse picknickplaatsen met overkappingen, zodat je in de schaduw kunt zitten. Op een van die picknickplaatsen, aan het eind van de White Domes Road, lunchen we. We brengen zo'n vier uur in het park door.

Dan weer terug naar de interstate 15 en na een dik uur gaan we eraf richting Springdale. Het is dan nog zo'n 30 miles naar de Driftwood Lodge, waar we om 17.10/18.10 uur aankomen. We zijn nu in Utah. Het is hier een uur later dan in Nevada. Het tijdsverschil met Nederland is nu 8 uur en in Nevada was dat dus 9 uur.

Vandaag zijn we ook nog een stuk door Arizona gereden. Vlak vóór we Arizona binnenreden, kwamen we door Mesquite. Daar woonde Stephen Paddock, de dader van de dodelijke schietpartij afgelopen zondag in Las Vegas.

Ook hier in Springdale is het druk. We willen gaan eten in de bistro naast de lodge, King's Landing. We komen op de wachtlijst. Hebben we mooi tijd om nog ons wasje te doen, want het was wel zweten vandaag. Om half 8 kunnen we aan tafel. Het smaakt ons goed. We reserveren meteen voor morgen.

1. Geja:
    5 oktober 2017
    Niet te bevatten, wat mooi.
  2. Ruud:
    5 oktober 2017
    Met recht terug in het Stenen Tijdperk. Mooie foto's. Jammer dat Ine die petroglyphen niet even opgelost heeft als verwoed puzzelaar.
  3. Rien:
    5 oktober 2017
    Enorm wat indrukwekkend !!!