Dag 15 - Autorit naar het Platinum hotel in Las Vegas via Red Rock Canyon

3 oktober 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Zonnig, bij vertrek 21 graden, bij Dante's View 16 graden en bij aankomst in het hotel 29 graden. Gereden: 188 miles/303 kilometers.

Ook vandaag ontbijten we weer buiten bij onze kamer. Het is zelfs best fris. Wie had dat gedacht in deze braadpan zoals men Death Valley wel noemt.

Om half 9 vertrekken we richting Las Vegas over highway 190. Na een kwartiertje slaan we af en volgen een weg van 13 miles lang naar Dante's View. De laatste 400 meter is het stijgingspercentage 15%. Helaas is het niet helemaal helder, maar ook zo is het uitzicht prachtig.

Weer terug naar highway 190 en verder naar Death Valley Junction. Kort hierna verlaten we California en rijden Nevada binnen.

We rijden verder naar Pahrump. Dat is een stadje van zo'n 36.000 inwoners met een paar casino's. We tanken en gaan dan op zoek in het grote winkelcentrum naar de Starbucks voor een cappuccino. We nemen er samen een dubbeldikke plak cake bij.  Bij Albertsons kopen we een paar sandwiches voor de lunch.Verder weer.

We gaan nog een omweg maken om de Red Rock Canyon te bezoeken. Vlak ervoor is al een mooi uitzichtpunt, waar we onze sandwiches opeten. Om de Red Rock Canyon te kunnen bekijken, is er een speciale scenic drive aangelegd met een aantal uitzichtpunten. Men is nog druk doende met de aanleg van nieuwe parkeerplaatsen. Het is er erg mooi en we zijn blij dat we de omweg hebben gemaakt.

Dan komt Las Vegas in zicht. Aangezien ons hotel in het centrum staat, moeten we een flink eind de stad door. De ingang van het hotel missen we, zodat we nog een blok(je) om moeten rijden. Daardoor zien we een heel stuk van Las Vegas en komen vlakbij de plek waar die vreselijke schietpartij is geweest. De weg is daar nog afgesloten

Om half 5 zijn we in ons hotel. Er is hier valet parking. We geven de autosleutels af en hopen onze auto morgenochtend weer terug te zien als we naar Zion gaan. We krijgen een grote suite op de 10e verdieping.

Natuurlijk gaan we nog even de stad in. De strip (de Las Vegas Boulevard) is hier maar één blok vandaan. Wat een kitsch allemaal; zo is bijvoorbeeld de Eiffeltoren nagemaakt. En wat een grote reclames. Er zijn enorme teksten op de hotels die betrekking hebben op de schietpartij van eergisteren. Er is veel politie op de been. We bekijken de fonteinen nog bij het Bellagio hotel en gaan dan terug naar ons eigen hotel. Daar eten we een hapje in de bar.

De wifi is hier veel sneller dus vandaag ook een video toegevoegd van de waterfonteinenshow bij Bellagio Hotel.