Dag 23 - Autorit naar Red Cliffs Lodge in Moab + bezoek Goblin Valley State Park en trail slotcanyon

11 oktober 2017 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Het weer: bij vertrek tamelijk bewolkt en 0 graden. In de loop van de dag steeds zonniger. Bij aankomst 22 graden. Gereden 206 miles/332 kilometers.

We ontbijten weer bij het bakkertje naast de Lodge. Ook vandaag nemen we een lunchbox mee. Om 8.15 uur rijden we weg. Het is voor het eerst, dat het bewolkt is bij vertrek na 22 dagen zon! De route naar de Red Cliffs Lodge in Moab is eenvoudig. Eerst naar het oosten over de 24 die dwars door het Capitol Reef National Park loopt.

Als we het park uit zijn, rijden we verder over de 24 tot we na zo'n 68 miles (110 kilometers) een afslag krijgen naar het Goblin Valley State Park. Dit is een klein State Park van 2 mijl lang en 1 mijl breed. In de vallei staan duizenden wonderlijk gevormde rotsfiguren. Goblin betekent kabouter. Je kunt in die figuren (soms) ook kabouters zien. Er zijn een paar trails uitgezet, maar je mag er ook zo rondlopen. Dat doen wij en dwalen rond tussen al die rotsfiguren. Heel bijzonder.

Hierna rijden we een paar miles naar een parkeerplaats vanwaar je naar de little wild horse canyon trail kunt lopen. Deze canyon is een slotcanyon. Dat is een kloof met hoge verticale wanden die erg dicht bij elkaar staan. We lopen er een stukje in. Er staat hier en daar water in de canyon. Op een gegeven moment zoveel dat je er tot je middel doorheen moet. Daar keert Adolf om. Ine was al eerder omgekeerd. Het is een heel mooie canyon.

Als we weer terug zijn, rijden we verder over de 24, daarna een stuk over de interstate 70, waar we voor het eerst deze vakantie 80 miles mogen, dan over de 191 en 128. Alle wegen die we vandaag rijden, zijn erg rustig en gelegen in vaak verlaten maar wel mooie gebieden.

Om 16.00 uur zijn we bij de Red Cliffs Lodge die schitterend is gelegen aan de Colorado rivier. We hebben een minisuite met zitkamer, open keuken, slaapgedeelte en badkamer. Dus zo mini is het niet.

We kunnen nog net een drie kwartier buiten zitten in het zonnetje, voor hij achter de bergen verdwijnt. Dan is het tijd voor douchen en eten. Bij de Lodge is een restaurant met uitzicht op de Colorado rivier, waar we terecht kunnen voor ontbijt en avondeten. Na het eten bestellen we een lunchbox voor morgen. Die gaat mee bij ons bezoek aan Arches National Park.

1. Jessica:
    13 oktober 2017
    Merken jullie nog iets van die enorme branden in California?