Dag 5 - Naar Monterey en bezoek zeeaquarium

23 september 2017 - Monterey, California, Verenigde Staten

Het weer: onbewolkt en 22 graden. Gereden: 113 miles/182 kilometer.

We ontbijten weer op de kamer en om 8.00 uur brengt het shuttlebusje, de airport express, ons naar de luchthaven. Daar nemen we de airtrain, dat is een onbemand soort treintje, naar de locatie van de autoverhuurbedrijven. Wij hebben een reservering voor een auto bij Alamo. Een mijnheer van zeker 80 geeft ons een foldertje en wijst ons de rij. We zijn snel aan de beurt. We üpgraden onze auto naar een midsize SUV. Na alle formaliteiten mogen we in de parkeergarage een SUV uitzoeken. Onze keuze valt op een zwarte Nissan Roque, qua formaat en zit heel vergelijkbaar met onze Mazda CX5. Een automaat; voor Adolf de eerste keer dat hij daarin rijdt; Ine heeft er zelfs ooit in afgereden. Dus eerst even goed kijken en dan op pad. We hebben even moeite de goede oprit naar de snelweg te vinden, maar daarna gaat het heel vlotjes naar Monterey.

We parkeren de auto in de parkeergarage in de buurt van het zeeaquarium. Dat willen we gaan bezoeken, maar eerst wat eten. We kopen fish and chips bij een kraampje en eten dat op een bankje heerlijk in het zonnetje op. Dan naar het zeeaquarium. Zoals bijna alles hier, is het zeer prijzig: de toegang is 49,95 dollar, Ine krijgt als 65plusser nog wel 10 dollar korting. Het is druk, veel families. Voor kinderen zijn er ook allerlei dingen die zij kunnen doen. Het aquarium is zeer de moeite en ook het geld dubbel en dwars waard. Er zijn onder andere heel grote bassins, waar je het leven onder water kunt zien. Het meest de moeite waard vinden wij het Kelp Forest, de jellyfish, de fel gekleurde visjes en de otters. Het aquarium ligt prachtig aan de Pacific, zodat je ook af en toe naar buiten kunt.

Na het bezoek aan het aquarium rijden we naar ons hotel, dat is maar 2 miles. We krijgen een appartementje. Na ons geïnstalleerd te hebben, gaan we op zoek naar een restaurantje. Het is heel druk in Monterey. Waar we online kunnen reserveren, is het vol. Dus dat wordt weer in de rij staan. Het wordt Rosines restaurant, voor Adolf Prime Rib en voor Ine pasta. Terug in ons appartementje vallen onze ogen al snel toe.

Het rijden in de automaat is Adolf overigens heel goed bevallen!

1. Ruud:
    24 september 2017
    Wat een enorme portie! Was die bak met de kwallen nog in het aquarium?
  2. Geja:
    24 september 2017
    Wat een prachtige foto's van de kwal en zeepaardje.
    Adolf, eet je wel voldoende eiwitten;-) ?