Dag 6 - Point Lobos en autorit Big Sur

24 september 2017 - Monterey, California, Verenigde Staten

Het weer: super, zon en niet te warm. Gereden: 66 miles/106 kilometer.

Gisteravond waren we beiden erg moe en zijn al om 20.30 uur gaan slapen. Het is de eerste nacht dat Ine goed slaapt. Zou dat ook komen, omdat we twee aparte bedden hebben? Om 5.00 uur zijn we klaarwakker en maken nog het reisblog van de vorige dag, want daar was natuurlijk de avond ervoor niets meer van gekomen.

Hotel Pacific waar we verblijven is het enige hotel tijdens ons verblijf in de USA dat een continental breakfast serveert. Het is best OK en we kunnen ook nog zelf een lunchpakket klaar maken. Dat is handig, want we gaan naar Point Lobos en daar is geen enkele horeca.

Het is 7,8 miles rijden naar Point Lobos en we zijn daar om 8.30 uur. Voordeel van zo vroeg is, dat het nog lekker rustig is, dat wordt in de loop van de dag wel anders. Point Lobos is een natuurreservaat van de staat, gelegen aan de Pacific. Er zijn allerlei trails uitgezet, die je weer aan elkaar kunt knopen. Zo lopen we een rondje. Het is werkelijk schitterend, een prachtige kust, mooie uitzichten. We raken aan de praat met een Amerikaan die in de buurt woont en hier veel komt. Hij wijst ons op de plekken waar we de zeeleeuwen en zeeotters kunnen zien en mogen zijn hele goede verrekijker gebruiken. Hij vertelt ook, dat het voor het eerst goed weer is. Het is de afgelopen drie maanden vaak mistig geweest. Wat hebben we een geluk! Toen we het park binnenkwamen, hebben we een blaadje gekregen met de parkregels. Eén ervan is, dat er alleen op de picknickplaatsen gepicknickt mag worden. Daar houden we ons natuurlijk aan en eten daar onze muffins en broodjes op.

Om 14.00 uur zijn we weer bij onze auto en gaan nog een stuk over de "1" rijden door de Big Sur. Dit is een hele mooie weg gelegen langs de kust. Het ene uitzicht is nog mooier dan het andere. Er zijn overal parkeerplaatsen langs de weg, zodat je vandaar van het uitzicht kunt genieten en natuurlijk ook foto's kunt maken. We rijden tot we niet verder kunnen. Deze winter is door een aardverschuiving de Pfeiffer Canyon Bridge zwaar beschadigd. De brug is gesloopt en de nieuwe brug gaat naar verwachting volgende week open.

We eten vanavond bij de Big Fish Grill op Fishermans Wharf. Beiden nemen we de pacific rockfish, gisteren nog gezien in het zeeaquarium. We hebben een mooi plekje aan het water. Daar zien we duikende sterntjes. Ongelooflijk hoe die vogels de visjes in het water weten op te pikken. En ook zien we nog twee zeeotters.

Een tip van de Amerikaan was om met een walvisexcursie mee te gaan vanuit Moss Landing. Die hebben we voor morgenochtend geboekt.

1. Fred Mein:
    25 september 2017
    prachtig hoor
  2. Aafke Huttinga:
    26 september 2017
    ik volg jullie van dag tot dag. Echt boeiend wat jullie allemaal zien.