Dag 2 - Aankomst in San Francisco

20 september 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag een lange dag want we krijgen 9 uur extra omdat we met de zon mee vliegen om de aarde. Aan het einde van de reis moeten ze weer ingeleverd worden.

Met de hotelshuttle zijn we naar Schiphol gegaan. Het was daar helemaal niet zo druk, dus hadden we al snel onze koffer bij de selfservice gedropt en waren ook zo door de security. Dat viel mee. Tijd voor een cappuccino!

Het boarden begon op tijd. Adolf werd hier nog onderworpen aan een extra check. Met lapjes gingen ze langs je kleding en in je rugzak. Na een valse fout melding en een extra check door een ander persoon kreeg hij toch groen licht. Ook Adolf mag mee!

De vlucht was rustig met weinig turbulentie. De catering was goed verzorgd met 2 maailtijden, snacks en drankjes.  Enkele kenmerken:

• take off 13:10 uur
  • touch down 23:35 uur (local time 14:35 uur)
  • gevlogen met KLM Kl 607
  • type vliegtuig B747-400m; registratie PH BFW (Sjanghai)
  • snelheid 850-1000 km/uur
  • hoogte 10-12,5 km

We hebben de tijd doorgebracht met lezen en spelletje op de ipad en film kijken op de persoonlijk flight entertainment scherm op de rugleuning van de stoel voor je. Zowel de kwaliteit van het scherm als van het geluid vonden we maar matig. Ook konden we nog een paar hazeslaapjes doen. Het uitzicht boven het Noorden van Canada vond Adolf erg mooi.

Eenmaal op Amerikaanse bodem moesten we weer door de security. Al met al duurde dit ook ruim een uur. We hadden de pech dat net voor ons een aantal vluchten geland waren, waardoor de rij lang was. Het in het vliegtuig al ingevulde douane formulier gaf geen aanleiding tot nadere inspectie. Wel werden we op de foto gezet en van beide handen 4 vingers en de duim apart afdrukken gemaakt. Hier moest Ine de procedure nog een keer herhalen.

Eindelijk we zijn nu echt in de USA. Het land uit gaan zou een stuk gemakkelijker gaan We zullen zien.

Voor de reis naar het hotel namen we een taxi, die ons in een half uurtje daar bracht.

Na het inchecken konden we gelijk een wijntje pakken van de dagelijkse wine hour die het hotel heeft voor haar gasten. Daarna hebben  we in Mums Cafe op de eerste verdieping van het hotel nog een kleinigheid gegeten.

Voor Ine was daarna de dag lang genoeg geweest; Adolf heeft het verslag van deze dag nog gemaakt. De foto's uploaden lukt nog niet. Even uitzoeken waar dat aan ligt.

1. Jan & Mila:
    21 september 2017
    Mooi jullie zijn de grote plas over! We zijn benieuwd naar jullie ervaringen!
  2. Atie:
    22 september 2017
    Leuk jullie te kunnen volgen op deze wijze. Na de reis, nu eindelijk starten aan het avontuur. Heel veel plezier en verwondering.