Dag 29 - Autorit naar het Platinum hotel in Las Vegas via Memorial Bridge

17 oktober 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Het weer: zonnig, bij vertrek 12 graden, bij aankomst 32 graden. Gereden: 284 miles/ 458 kilometer.

De vakantie begint aan een eind te komen. Vandaag rijden we naar Las Vegas, waar we morgen het vliegtuig naar Los Angelos zullen nemen en vandaar naar Schiphol zullen vliegen.

Na het ontbijt rijden we om 8.40 uur weg. Eerst naar het zuiden over de 64 en dan de Interstate 40 naar het westen. Bij het plaatsje Ash Fork gaan we van de interstate af om koffie te drinken. De historische route 66 liep ooit door dit plaatsje, waardoor het een aaneenschakeling van hotels, cafés, tankstations en dergelijke was. Het was er zo druk, dat er toen eenrichtingsverkeer is ingesteld. Dat eenrichtingsverkeer is er nu nog, maar van die welvarende tijd is niet zoveel meer over. We drinken koffie bij het Ranch House Café. Met één stuk worteltaart erbij, dat we samen met moeite opkrijgen. Een leuk stopje.

Dan weer verder. Bij het plaatsje Kingman nemen we de 93. Bij de Grasshopper Junction stoppen we voor de lunch. Jus d'orange en heerlijke sandwiches die de Grasshopper mevrouw met veel zorg voor ons klaarmaakt. Verder weer.

We komen langs de Hoover dam, waar we natuurlijk een kijkje nemen. Deze dam is aangelegd om de Colorado rivier in bedwang te houden. Erachter ligt nu een enorm stuwmeer, Lake Mead. We moeten door de security, want je weet maar nooit, zo'n dam kan zo maar het doelwit zijn van terroristische aanslagen. We komen er moeiteloos doorheen. Tot 2010 ging al het verkeer over de Hoover dam. Wachttijden van twee uur waren toen niet ongebruikelijk. In 2010 is de Memorial Bridge geopend, waar de 93 nu overgaat. Er is een aparte, afgescheiden strook op die brug aangelegd, vanwaar je op de dam kunt kijken. Best hoog en een indrukwekkend gezicht. Onze eerste vakantiedag hier in de States begon met een brug, de Golden Gate brug in San Francisco en nu eindigt de vakantie ook met een bijzondere brug.

Terug naar de 93 die overgaat in de 515. We rijden Las Vegas binnen. We kunnen via verschillende routes naar ons hotel rijden en gaan dat via de zuidkant doen. Van de 515 naar de 215 en dan naar de Las Vegas Boulevard. We stoppen bij het sign van Las Vegas, het beroemde bord "Welcome to fabulous Las Vegas". Dat staat vlakbij de plek waar op 1 oktober die verschrikkelijke schietpartij heeft plaatsgevonden. Er staan en liggen nu allerlei herinneringen aan de 58 slachtoffers. Daar ben je wel even stil van. Ook hier lijkt de circel wel rond, omdat we voor ons vertrek in Nederland bij het monument zijn geweest voor de slachtoffers van de MH17-ramp. In beide gevallen geweld, dat onschuldige slachtoffers heeft getroffen.

We tanken nog vlak voor we bij ons hotel zijn, want we moeten de auto morgen met volle tank op het vliegveld van Las Vegas inleveren (het vliegveld ligt hier vlakbij). Om kwart voor vijf zijn we bij het Platinum hotel, waar we op 3 oktober ook waren. Ook nu vallen we in het wine hour. Het internet doet het in de bar super, dus we blijven daar om het reisblog bij te werken. Dat, onder het nuttigen van een paar small plates.

1. Corry:
    18 oktober 2017
    Wat een superreis hebben jullie gemaakt, om nooit meer te vergeten! Heel mooi om dmv jullie reisblog dit mee te beleven. Ik wens jullie een veilige thuisreis toe.
  2. Maria:
    18 oktober 2017
    Het waren mooie verhalen,nu een goede reis terug naar huis.
  3. Pieter:
    18 oktober 2017
    Wat een belevenis. Super! Dat wordt straks thuis vast (weer) afkicken.
    Een fijne en veilige terugreis.
  4. Ruud:
    18 oktober 2017
    Leuk jullie reis van afstand mee te maken. Prachtige foto's. Laat de weegschaal bij thuiskomst maar even rusten.
  5. Riaperdok:
    18 oktober 2017
    Mooie verhalen en foto's.
    Goede reis naar huis.
  6. Geja:
    18 oktober 2017
    Heerlijk om jullie zo te kunnen volgen. Wat een herinneringen nemen jullie mee naar Midwolda. Ik wens jullie een veilige terugreis naar jullie rustige stek. Dikke smok oet Almelo.
  7. Gerda:
    18 oktober 2017
    Wat een prachtige reis was het. Goede reis terug en tot volgende week woensdag
  8. Fieneke en Koos:
    19 oktober 2017
    Hoi Ine en Adolf,

We hebben genoten van jullie reisverhalen en de prachtige foto's
    Goede reis terug naar huis
  9. Atie:
    19 oktober 2017
    Zo meegenoten van jullie prachtige reis, verhalen en foto's. Goede vluchten,
    welkom thuis en rustig aan weer landen.
  10. Ineke:
    20 oktober 2017
    Wat een mooie reisverhalen Ine en Adolf.
    Er komt inderdaad weer een eind aan deze vakantie.
    Hoor jullie verhalen als we een afspraak maken in november.
    Goede reis terug.