Dag 25 - Dead Horse Point State Park en Canyonlands National Park

13 oktober 2017 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Het weer: zonnig. Temperatuur bij vertrek 8 graden, bij terugkomst 25 graden. Gereden 141 miles/227 kilometer.

Vandaag staat in het teken van grote uitzichtpunten en de Colorado rivier. Dat begint natuurlijk meteen met het ontbijtbuffet met uitzicht op de rivier. Na het ophalen van de lunchboxjes (zo worden ze genoemd, maar het zijn grote papieren zakken) vertrekken we om 8.30 uur.

We gaan vandaag twee parken bezoeken. Omdat Ine op de website van het Dead Horse Point State Park heeft gelezen, dat er naast het Visitor Center een koffiebar is, rijden we daar eerst heen. We moeten weer richting Moab, dan de 191 naar het westen en na zo'n 10 miles afslaan naar het State Park. Het is een klein, hooggelegen park, dat vooral bekend is dankzij het schitterende uitzicht op de 600 meter lager gelegen Colorado rivier die daar met een grote bocht om een rotsplateau heendraait.

De website klopte: er is een koffiebar en we drinken een cappuccino. Hij is aan de prijs, 4 dollar per stuk waar de tax en fooi nog bijkomen, maar heerlijk. Dan rijden we naar het Dead Horse Point en inderdaad: het uitzicht is spectaculair, ondanks dat het niet helemaal helder is.

Vervolgens rijden we naar het Canyonlands National Park, dat er niet ver vandaan ligt. Het is een enorm groot park, dat door de Colorado rivier en de Green River wordt verdeeld in drie gebieden. Wij beperken ons tot het deel dat Island in the Sky heet.

We gaan eerst naar de Green River Overlook, een mooi uitzichtpunt op de Green River die een stuk verder in de Colorado rivier uitmondt. Daarna rijden we naar de parkeerplaats helemaal aan het einde van de parkweg bij de Grand View Point Overlook. Om bij het uitzichtpunt te komen moeten we nog 1 mile lopen. Het is de moeite waard. We picknicken daar, terwijl er veel grondeekhoorntjes rondrennen en azen op gevallen broodkruimels.

We rijden de parkweg weer terug en stoppen hier en daar voor de uitzichten. Zo ook bij Mesa Arch, waar je al wandelend komt. Weer een stuk verder heb je de Neck, het smalste deel van het Island in the Sky, dat daar niet breder is dan de weg, wel met vangrails dit keer. Ervoor en erna zijn uitzichtpunten op de Shafer Canyon en de Shafer trail. Dat is een onverharde weg met grote hoogteverschillen die naar Moab gaat. Het ziet er eng uit. Wij rijden via de normale route terug. Om half 5 zijn we weer in de Lodge. Ook deze avond eten we in het restaurant aan de Colorado rivier.

De foto's volgen nog, als we weer een goede verbinding hebben. Update: de foto's staan er inmiddels op.