Dag 30 en dag 31 - De reis naar huis.

19 oktober 2017 - Midwolda, Nederland

Het weer: bij vertrek in Las Vegas bedekt en 21 graden. Bij aankomst thuis in Midwolda 20 graden. Gereden van Schiphol naar huis: 228 kilometer

Om half 7 ontbijten we in het restaurant van het Platinum hotel. We rijden om 7.20 uur weg. Het blijkt een ingewikkelder route te zijn naar het inleverpunt voor de auto dan we dachten, maar gelukkig rijden we in een keer goed. Het inleveren is heel simpel en bestaat uit niet meer dan de sleutels afgeven. We hebben in totaal 3331 miles/5361 kilometers gereden.  In 11 tankbeurten hebben we 418,8 l benzine getankt waardoor het verbruik op 1 op 12,8 uikomt. De Nissan Rogue is ons goed bevallen. Qua formaat en (prettige) zithoogte vergelijkbaar met onze eigen Maxda CX5. Omdat de Nissan vierwielaandrijving heeft, hebben we er ook af en toe op onverharde wegen mee kunnen rijden. Adolf heeft steeds gereden en hij was er snel aan gewend dat het een automaat is.

Van de autoverhuur gaan we met een shuttlebus naar terminal 1. Daar checken we in. Onze koffer krijgt al het label "Amsterdam", dus die zien we in Los Angelos niet meer terug. Na de security moeten we met een onbemensd treintje naar de vertrekhal. Tijd voor een cappuccino.

Het is maar een korte vlucht naar Los Angelos, 45 minuten in de lucht. Het is een klein vliegtuig. In de eerste klas 1 + 2 stoelen op een rij en in de tweede klas 2 + 2 stoelen op de rij. Er gaan nog geen 80 passagiers mee. Dat wordt op de vlucht naar Schiphol wel anders. De vlucht verloopt voorspoedig en om half één zijn we op de luchthaven van Los Angelos. Daar gaan we met een bus naar de internationale terminal. Tijd voor een sandwich, een salade en een sapje. We hebben een ruime overstaptijd.

De vliegreis naar Schiphol verloopt ook voorspoedig. We hebben met zijn tweeën drie stoelen en dat is heel prettig. Ook meer beenruimte dan op de heenreis. In dit vliegtuig gaan ruim 300 passagiers, maar dat is nog lang niet zoveel als in een airbus die we zien op de luchthaven van Los Angelos en waar dik 500 passagiers in gaan. Rond kwart over 12 op donderdagmiddag zijn we bij de gate op Schiphol. De koffer ophalen en gelukkig is hij er en dan met de shuttlebus naar het Van der Valkhotel, waar onze auto staat. Het is voor Adolf even wennen om weer te moeten schakelen. Bij het starten van onze auto trapt hij op de rem in plaats van op de koppeling. Onderweg drinken we nog een cappuccino met een gevulde koek erbij bij tankstation De Abt in de Noordoostpolder en om 16.10 uur zijn we weer thuis.

We hebben een hele mooie vakantie gehad. We waren samen nog nooit zo ver weg geweest en dan ook nog op zoveel verschillende plekken. Heel veel gezien en daar erg van genoten. Dit deel van Amerika heeft heel veel moois te bieden, zoals jullie op de foto's hebben kunnen zien. Wel wat minder gewandeld dan we van tevoren van plan waren door de problemen van Ine met haar heup. Ook in die zin was het een andere vakantie dan anders. Alles is vlekkeloos verlopen, niets kwijt geraakt, geen problemen met de auto of anderzins en ook weer veilig thuis gekomen. We hebben fantastisch weer gehad, elke dag zon. De regenpakken zijn diep in de koffer gebleven.

Het was voor ons de eerste keer dat we een reisblog bijhielden en we vonden het leuk om te doen. Helaas werkte de WiFi niet overal even goed, maar uiteindelijk hebben we alle verslagen en foto's geplaatst, ook de foto’s van de eerste dag. We hopen dat jullie het blog met plezier hebben gevolgd. Dank voor alle reacties op het blog of via de mail of anders.

1. Corry:
    19 oktober 2017
    Welkom thuis, fijn dat jullie er weer zijn.
  2. Geja:
    19 oktober 2017
    Fijn dat jullie het geweldig hebben gehad en fijn dat jullie veilig weer thuis zijn. Trugge in Grun'n
  3. Ruud:
    19 oktober 2017
    Bedankt voor het mooie reisverslag. De volgende reis zal wel niet zo lang op zich laten wachten. Nieuw Zeeland?
  4. Riaperdok:
    welkom thuis.
    Jullie kunnen terugkijken op een geweldige vakantie.
    Hele mooie foto's.
    En ontzettend actief geweest.
    In een woord: geweldig.
  5. Gerda Niens:
    20 oktober 2017
    Adolf en Ine HARTELIJK dank voor het meereizen in Amerika.
    Wij (ook Jaap) hebben daar erg van genoten. Ik wist echt niet dat het daar zo prachtig was!
    Nu is het aclamatiseren voor jullie en fijn nagenieten. Ine tot ziens op de gym en Adolf ook vast wel ergens.Groetjes!
  6. Jessica:
    20 oktober 2017
    Lekker weer in jullie eigen huis. Nu snel naar die heup laten kijken. Wat een mooie reis en ervaring.
  7. Bert Super:
    25 oktober 2017
    Beste Ine en Adolf,

Regelmatig heb ik even ingelogd om de verhalen en foto's van de voorgaande dagen te bekijken, erg leuk om met een blog te werken en wat heb ik veel moois langs zien komen! Ik heb ontelbare keren de laptop even om moeten draaien om mijn vrouw mee te laten kijken als er weer iets indrukwekkendst te zien was. Wat een geweldig avontuur hebben jullie er van gemaakt.
    Fijn dat jullie weer goed thuis zijn gekomen, hopelijk gaat het met de heup meevallen en kun je snel weer aan nieuwe avonturen beginnen.